Ochranné návleky na vidle vysokozdvižných vozíků z polyuretanu jsou vhodným řešením do různých provozů. Zákzaníci je často pořizují hlavně pro snížení hluku, např. při manipulaci s kovovem nebo pro ochranu převáženého zboží.
Účel polyuretanu na vidlicích je, aby převážené zboží z vidlic nespadlo - důraz na bezpečnost pracovníků, chrání přepravované zboží před poškozením či poškrábáním.
Někdy lze aplikovat i ze spodní části vidlice, aby nedocházelo k broušení nově litých podlah železnými vidlicemi.
Výhodou "návleků" na vidle je možnost nanést i na svislou vrstvu vidlice, a to v libovolné tloušťce i tvrdosti, jako ochrana zboží poškrábáním, trháním obalu, tlumení nárazu zboží o svislou část.
Možnost několika řešení:
- prodloužení nosných vidlic s polyuretanem
- ochranné sundavací návleky vidlic s vrstvou polyuretanu
- odlití polyuretanu přímo na vidlice – trvalé řešení
- magnetické ochranné pásy ČeMAG - sundávací řešení
Odlití polyuretanu přímo na vidlice
V případě potřeby trvalé odolnosti vidlic nabízíme odlití polyuretanu přímo na vidlice VZV. Toto řešení je možné aplikovat už ve vrstvě 3-4 mm. Vidlice si tak zachovají svůj rozměr i při manipulaci ve velmi úzkých prostorech.
Výhody polyuretanu oproti gumě
- Absolutně nešpinící
- Vyšší nosnost než guma (až 4 násobně)
- Výborná chemická odolnost proti olejům, chladícím emulzím, agresivním čistícím prostředkům, odmašťovadel, čističů
- Výrazně vyšší odolnost proti řezu a lepší výdrž proti opotřebení
- Malý valivý odpor, výhoda při rozjezdu
Skvělá variabilita
Polyuretan je možné nanést na jakýkoliv povrch a pro jakýkoliv účel. Například kontaktní plochy přídavných zařízení, prizmatická ramena robotu či přítlačné plochy manipulátorů v automatických výrobních linkách, repase koleček a kol a mnoho dalšího.
Příklady provedení z praxe:
Vulkanizace svislé plochy šroubovaných vidlic
Důvod: ochrana litých kol, které do svislé plochy narážela.
Vulkanizace vidlic el. ručního vysokozdvihu včetně ochranné ocelové špičky
Důvod: zamezit padání kovových břemen, které při brzdění i zatáčkách padala. Ocelová špička je ponechána kvůli horšímu zajíždění vidlic do úzkých prostor a horšímu zacházení obsluhy; prodlouží tak životnost polyuretanu.
Vulkanizace tažného paletového vozíku
Důvod: zmírnění otřesů během přejezdů. Ochrana výrobků, zamezení pádu zboží a posunu zboží během rychlého brzdění a v zatáčkách.
Vulkanizace standardní nosných vidlic
Důvod: Proti skluz a ochrana zboží, častá práce s nerezem či přepravkami na pneumatiky, Alu ráfky atp.